Loppi Bloggbag Höst 2016

Då var det dags igen för en Loppi bloggbag, och denna gång heter den Höst 2016!

Detta kom väldigt tajmat och bra med superbra saker i, bland annat tvättmedel och sköljmedel. En småbarnsfamiljs bästa vän, för jösses vad mycket man tvättar.

Vi börjar med att skriva om tvättmedlet ifrån Neutral.
Detta tvättmedel är särskilt utvecklat för känslig hud tillsammans med Astma- och Allergiförbundet. Det är inga färgämnen och ingen parfym i för att minimera risken för allergiska hudreaktioner.
Tvättmedlet finns för både kulörtvätt och vittvätt.

Sköljmedlet som vi fick kommer ifrån Comfort och deras serie Sensitive. Så detta är också parfymfritt och milt mot känslig hud. Denna är rekommenderad av Astma- och Allergiförbundet!
Jag ser verkligen fram emot att börja använda dessa två tillsammans på barnens (och våra också såklart!) kläder.

Vi fick även en tandkräm ifrån Colgate som heter Smiles Kids, och denna är anpassad för barn mellan 0-5. Det är en mild smak och med anpassad fluornivå i tandkrämen.

Palmolive har en barntvål som heter Magic Softness och är en skumtvål med doft av äpple. Den har mycket fuktgivande ingredienser som gör att man får en mjuk känsla om händerna efteråt.

Fick även en rabattkod så vi kan köpa yoghurt ifrån märket Yoplaits Safari.
Den kan man köpa i 6-pack och finns i tre olika varianter. Safari Djungel (Jordgubb,Hallon), Safari Äventyr (Päron-Vanilj, Hallon) och Safari Expedition (Jordgubb, Hallon, Päron-Vanilj).
Om jag känner Alice rätt så kommer hon vilja att vi köper Safari Djungel, då hon älskar Jordgubb och hallonyoghurt. Det är det enda hon äter till frukost här hemma!

Nu till en spännande grej som jag garanterar att Alice kommer tycka är superkul. Det har nämligen kommit en minivariant av Old El Pasos båtformade tortillabröd.
Dessa är perfekt för en liten barnhand att hålla i!
Jag tror det får bli tacos imorgon och testa på detta små söta tacobrödsbåtar.
Våran kräsna Alice hoppas jag kommer tycka det är spännande att äta minibröd till tacosen.

Folksam har ett perfekt litet barnkit som var med i Loppi blogbagen. Denna innehåller plåster, skavsårsplåster, solskyddskräm, brännskadegel, brännskadeplåster och en torkare. Perfekt att ha i väskan när man är iväg!

Har även fått chansen att få prova på gratis i 30 dagar på Storytel.
Jag som har så svårt för att koncentrera mig på att läsa böcker (misstänker nån släng av dysleksi) tycker detta är ett superbra alternativ för mig att kunna "läsa" böcker. Fast att någon annan läser det åt mig och jag bara lyssnar.
Helt perfekt, så detta ska jag verkligen in och kolla på!

Fick även med Loppimagasinet med massa kuponger och bra läsning.
Så denna ska jag kolla igenom nu och se om jag hittar något kul :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0