Skara Sommarland

Nu ska jag berätta om min och Nellies underbara dag på Skara Sommarland.
Jag kommer inte ihåg när jag var där sist, tror inte jag har varit där efter att det var Sista natten med gänget, och det är 7 år sedan....
 
Så nu var det verkligen på tiden att jag åkte dit! 
 
Det första vi gjorde när vi kom dit var att åka tåget runt hela området, supermysigt ju! Och skön avkoppling.
Sen åkte vi lite attraktioner innan vi kollade på vattenshowen!
Den läskigaste som jag åkte var Tranan, kändes inte säker för fem öre. Man hade ett litet tygbälte runt benen/midjan och sen fick man hålla sig i någon stålställning med händerna. Men mina händer var så hala efter att ha tagit lite solskyddsolja på dom för att smörja in mig med, så jag bara kanade när jag försökte hålla mig i.
 
ALDRIG MER TRANAN, det är en sak som är säker!
 
Sen gick vi till det bästa på hela sommarlandet, VATTENOMRÅDET!! 
Vad mycket grejer vi åkte. Vi testade allt nästan, och Nellie tyckte det var superroligt.
 
Tacka jag vet deras matställen, så skönt att det finns så mycket att välja på. Inte bara hamburgare och pommes som det alltid brukar bli när man är iväg.
Men nej, jag och Nellie föll inte för den frestelsen. Vi kände vittring av salsasås och guacamole. 
Ja, vi gick till Texmex buffen. Och vi var i himlen och vände, fy sjutton vad gott det var!
Nellie som annars är ganska liten i maten, gick och tog om! Så härligt att se :) 
 
Det sista vi gjorde innan nöjesparken stängde var att gå till åkattraktionen Viking, och det ångrar jag SÅHÄÄÄÄÄÄR mycket!
Det värsta jag gjort på länge, den var värre än tranan.
En båt som gungar fram och tillbaka, men inte lugnt och fint direkt. Nejnej, den åkte och ställde sig nästan spikrakt upp så det kändes som man höll på att åka ur.
Jag kan ju berätta att jag satt och blundade HELA tiden. Nellie gillade den inte heller, usch och fy!
 
Sen tog vi bussen hem, som vi stod och väntade på i 10 minuter men den kom aldrig. Gick till en annan busshållsplats där vi visste att en annan buss skulle komma. När vi väl ställt oss där så ser vi den andra bussen komma deklart! Men vi stod och väntade på den andra ändå,som också blev 10 minuter sen, haha!
 
Hem kom vi iallafall, nödja och glada efter världens bästa dag! ♥
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0