Saknar dig morfar!

Ros


Jag saknar dig morfar.
Idag är det 9 år sedan som du försvann ifrån våra liv.
Det är en dag jag minns som om det var igår allting hände.
Ska jag ta det ifrån början kanske?

Jag var då 10 år, och skulle ha en uppvisning på min skola. Det var teater och jag skulle bland annat spela Musse Pig. Var jättenervös inför detta, men allting gick jättebra.  Under teatervisningen så hade vi lagt in en paus, så dem som var där kunde fika lite. Då kände jag att någonting kändes fel, något stod inte rätt till.
Så jag gick ut till pappa och var jätteledsen och han undrade vad det var med mig.
Jag sa att jag inte ville spela mer, jag orkade inte. Men han pratade med både mig och mina fröknar och de gjorde så att jag klarade av att spela klart den sista akten också.
När det var klart så var jag så stolt över mig själv att jag hade klarat av att spela hela teatern.
Så jag sprang ut till pappa och var jätteglad och stolt.
Då står pappa med en ledsen min och säger till mig : Pauline, du kan inte komma till skolan imorgon. Vi ska åka bort. Jag blev såklart nyfiken så jag tjatade på pappa att berättade vart vi skulle åka. Gissade på alla möjliga ställen, men han ville ändå inte säga vad.
Spänd som jag var gick vi där ifrån och gick emot bilen. Jag var fortfarande lika nyfiken så jag frågade pappa ytterligare en gång till. Då öppnar han munnen och berättar för mig.
" Jo du pauline. Jeanette ringde precis till mig och morfar har varit med om en olycka. Han har blivit påkörd, och han klarade sig tyvärr inte ........ "
Då var jag helt plötsligt inte lika nyfiken längre, inte lika glad. Allting brast. Jag kunde inte sluta gråta...
Hela familjen sov i samma rum den natten, den jobbigaste natten på länge.

Min morfar blev bara 75 år. Han åkte mycket moped och var mycket vid hans sommarställe utanför Habo, som ligger lite innan Jönköping. Just den dagen åkte han där ifrån och hade tänkt att testa en annan väg hem. Min morfar hade dålig hörsel och hade även på sig en tjock hjälm så han hörde lite dåligt runt omkring. Han svängde vänster och såg inte bilen som kom på motsatt sida. Även bilen såg inte morfar ..
Så det blev en rejäl krock, morfar åkte han mopeden med uppknäppt hjälm och landade i diket.
Tydligen så dog han direkt :( :( :(

Jag minns det verkligen som igår ..


Ros



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0