Helgen i Stockholm!

Tänkte skriva om min och Alice helg i Stockholm nu :) 

Jag och Alice åkte tåget upp till Stockholm vid halv 4 ihop med våran Aprilmamma Kristin! Hennes son blev sjuk så han kunde inte följa med, så tråkigt :( 

Tågresan gick superbra upp, Alice var hur duktig som helst. 
Väl framme i Stockholm så var det dags för mig och Kristin att leta reda på vart vi skulle ta vägen. Tunnelbana till kista var inte det lättaste att hitta.
In i en äcklig nedkissad hiss och ner så kom vi till rätt ställe, den meningen har vi fått höra från Alice mycket i helgen.
" Det luktar inte gott i hissen, det luktar kiss i hissen!" 
Hahahaha!! 

Hotellet var lätt att hitta till, och jag och Alice somnade nästan med en gång när vi kommit fram. Det tar på krafterna med mycket intryck! 

På natten så vaknade jag av en DUNS!! 
Alice hade trillat ur vår säng, lilla plutten. Hon var superledsen, och det tror jag det. Sängen var superhög! 
Men vi lyckades somna om och vaknade strax innan 6.
Åt hotellfrukost och gjorde oss iordning innan det var dags för oss att bege oss mot Kista Kyrka där vårat 3-årskalas skulle hålla till. 

Vi blev 14 mammor och 12 barn på kalaset. Två barn hade otur att bli sjuka så kunde inte följa med :( 

Barnen åt korv med bröd, och vi mammor beställde sallader/bakpotatis ifrån ett fik i närheten. 
Och vi hade ordnat med 1439128 kilo frukt, så vi gjorde fruktsallad i mängder till efterrätt. Supermumsigt! 

Annars så lekte barnen hur mycket som helst, och vi mammor pratade och tog massa kort. 

Vi hade köpt med oss varsin present som barnen fick ta varsitt av, Alice fick en stor låda med såpbubblor! Nöjd tjej :)
Sen hade vi fiskdamm, lotteri och goodiebagutdelning.
Två mammor i vår grupp hade varit hur grymma som helst o ordnat så vi fick en goodiebag detta året också. Superfina saker fick vi! Bild på sakerna kommer sen :) 

Vi kalasade i 4-5 timmar innan vi var tvungna att börja bege oss mot tunnelbanan igen. Tog ett stopp i grymma butiken NEXT innan, hittade så mycket fint men jag hejdade mig. Kom ut tomhänt ;) 

Vi tog tunnelbanan och köpte med oss mat till tåget hem. 
Trötta och glada satt vi nu på tåget påväg hem mot Skövde igen! 

Har haft en helt underbar helg i Stockholm tillsammans med underbara människor och tillsammans med bara Alice! <3 


















Marie
2016-06-01 @ 21:01:37
URL: http://pimasu.wordpress.com

Alltid så roligt att ses men trist att Emelie inte kunde vara med. Satsar på att kunna träffas med barnen någon gång igen framöver :)
Och som jag ångrar att jag inte handlade mer på Next!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0