Svarar på era frågor

Igår var det ju Robins tur att svara på frågor här i bloggen om hans roll som pappa till ett barn som inte är av hans blod. 
Jag har ju även fått frågor som inte han kunde svara på, som jag tänkte svara på.
 
Ni ställde en fråga till Robin som även jag kan svara på också.
Hur omgivningen och min familj har tagit det att Robin har kommit in i bilden som pappa till mitt barn.
 
Jag kan nog bara säga massa positiva saker om det, alla har varit så snälla och säger att jag förtjänar verkligen att leva ett liv med Robin. Och att alla är så glada för min skull att det har blivit som det har blivit.
Eftersom alla har vetat om att jag i stort sett skulle vara ensam med Alice, så i stort sett alla har tagit det bra.
Sen finns det väl folk som snackar när jag inte hör också, att man kanske ska lugna sig med kärleken när man precis har fött barn och sådant!
Men det skakar jag bara av mig, då jag är så pass lycklig med mitt liv som jag har det idag.
Så en sån kommentar är bara onödig, vill jag detta så vill jag :) 
 
Min familj har tagit detta hur bra som helst också. Dom gillar Robin väldigt mycket och tycker det är starkt av honom att gå in i en papparoll till ett barn som inte är hans riktiga biologiska barn. 
Min familj (föutom pappa och Nellie) fick reda på om Robin när jag låg inne på BB.
För Emelie och Annie berättade jag för dom om Robin under mina värkar inne på mjuka sidan på förlossningen.
Och för mamma berättade jag när hon kom och besökte mig och Alice inne på BB på fredagen (Alice föddes på tisdagen!).
Nellie och pappa fick reda på det på måndagen när jag skrevs ut från BB och kom hem till lägenheten.
Då träffade även hela familjen Robin för första gången (förutom Emelie som träffade honom på KSS på onsdagen när han kom med paket till Alice) 
 
Så snabbt gick det, och tänk att det snart är 1 år sedan som jag lärde känna Robin. På tisdag är ett 1 år sedan som vi började prata med varandra på dejtingsidan Badoo.
 
 
Sen har jag även fått en fråga om förlovning.
Och den kan jag svara på såhär: det kommer att ske, men när det sker återstår att se. Pengar måste finnas till det också, och att vara mammaledig blir man inte rik på!
Vi har iallafall pratat om det och ABSOLUT vill vi förlova oss.
 
 
Frågan om Alice biologiska pappa och familj vill jag egentligen inte prata om.
Finns inte så mycket att säga där, mer än att dom verkar ha gjort ett val att inte vilja veta av Alice över huvud taget. För ett år sedan var det annorlunda, verkligen annorlunda. Men nu, nej! 
Så som det ser ut nu kommer Alice nog aldrig träffa sin biologiska pappa och farmor. Men det är ett val dom har gjort, inte jag. Jag hindrar inte någon från att få träffa Alice, bara så ni vet!
 
 
Jag tror att detta var alla frågor iallafall.
Ställ gärna mer frågor om det är något mer ni undrar över.
Det behöver ju inte bara vara om pappa och mammarollen, utan ställ vad som helst.
Vad min favoriträtt är eller favoritfärg. Vad som liksom ;) 
 
Hoppas att ni är nöjda med era svar!
 
 
elina
2014-02-28 @ 09:57:26

Jag tycker det är starkt och fint av er att vilja svara på frågor, för det är ju trots allt en smått annorlunda familjesituation :)
Förstår att det är känsligt med Alice andra biologiska halva och det är verkligen deras förlust!
Önskar er all lycka i världen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0