Överraskningarnas överraskning

Nu ska jag berätta vad det var som hände mig i onsdags!

Jag hade varit på jobbet 12-19 och är påväg hem! Sitter på bussen och tänker att : Vad skönt det ska bli att komma hem och bara slänga sig på soffan och vila! Jag var så trött!

Med tunga steg går jag upp för alla mina trappor upp till min lägenhet, vrider om nyckeln i dörren och kliver in.
Fast inte riktigt, för innanför dörren möts jag av mörker!
Det är kolsvart överallt och i hallen så hänger det ballonger och serpentiner och kalasvimplar!

Min första reaktion är : Vad är det här för något eller ???

Stänger dörren om mig och då hör jag massa tjut och skratt inne i vardagsrummet.
Går in och får få syn på hela min familj som sitter i min soffa!
Kollar mig omkring och ser att hela vardagsrummet är också fullt med ballonger och serpentiner!

Nellie springer fram till mig och säger: ÖVERRASKNING!!
Och hänger en medalj över huvudet på mig, där det står : Du är bäst! på :)

På vardagarumsbordet så står det en tårta, och inte vilken tårta som helst utan en blöjtårta!

Min underbara familj har alltså planerat en babyshower för mig och fixat så mycket grejer för min skull!
Varit hemma hos mig i flera timmar för att göra iordning detta. För mig! Lilla mig? Blir så tårögd bara jag tänker på det!!

Dom hade bakat cupcakes och två andra sorters kakor! Köpt massa paket som jag fick gå runt och leta efter i lägenheten!

Sen så fick vi alla i familjen skriva upp när vi tror att bebisen kommer, hur stor (eller liten) den kommer vara, vad det blir för kön och vad den ska heta!

Dom lapparna ska jag spara på så får vi se vem som har rätt sen :)

Alla blev hungriga, så mamma och Annie åkte och köpte pizza till allihop! Sjukt gott var det :)

Sen bilden jag la upp härromdagen på färdigrätterna, det var denna dagen som mamma hade lagt alla dom i min frys! Utan att jag visste något, hon ville att jag skulle gå upp och kolla om det fanns något att äta till oss allihopa. Så möts jag av detta i frysen! Hur underbart gulligt var inte det eller? :)

Jag fick iallafall min allra första största överraskning i onsdags av världens bästa människor! Denna kvällen kommer jag aldrig att glömma :) :)
Ni är så fina min familj! Jag älskar er <3 <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0