Klantiga tjejerna

Jag hoppas då INNERLIGT att min lilla sötnos INTE blir som jag när hon blir stor.
Och då menar jag med min klantighet.
 
Igår så lämnade jag ytterdörren öppen i några sekunder för att hämta en jacka. 
Självklart sprang katten ut och jag hann inte tänka alls. Hur gör jag?
Tar tag i Alice men inser att nej, det kommer inte gå att springa efter Svea nedför alla trappor med Alice i famnen.
Så jag slänger mig på golvet i hopp om att lyckas få tag på Svea i fallet liksom, hahaha.
Vilket resulterade i att jag landar på knäna, AJ!
Idag har jag hur ont som helst i högerknät, får hoppa på ett ben här hemma ikväll :( 
 
Det har varit Alice otursdag idag också.
Imorse så tog hon tag i Sveas svans som alla andra dagar, men idag var inte Svea på humör.
Vilket jag förstår.
Så hon hoppar på Alice med klorna ut, och river henne i pannan och precis vid örat.
Usch det såg riktigt otäckt ut!
Började blöda med en gång och Alice blev såklart jätteledsen.
Lugnade ner sig efter en stund och skulle självklart på Svea igen.
Att hon inte lär sig, skitunge!! 
Hon verkar ju inte förstå att det gör ont när Svea håller på och river henne och biter henne.
Lite jobbigt med dom två här hemma faktiskt :/ 
 
Nu ikväll så satt Alice i soffan och kollade på tv, likaså jag. Vände bort blicken från Alice i några sekunder, när jag sedan ser henne flyger ner från soffan.
Hon åker ner från soffan med huvudet först rakt i vardagsrumsbordet och gör en 360 i luften och landar med huvudet i golvet och ryggen i backen.
USCH!!! vad det var läskigt att se. Det spelas bara upp i mitt huvudet hela tiden nu ikväll.
Som tur var gick allt bra tillslut, hon var superledsen jättelänge. 
Men sen lugnade hon ner sig och då fick jag syn på hennes stora bula rakt i pannan. 
Ajajajaj. 
Hon somnade ganska snabbt efter händelsen, så jag går in till henne ofta nu ikväll för att hålla koll på henne.

Att du ska ge din mamma hjärtklappning så ofta, det är inte snällt älskling.
Du får försöka lugna ner dig liiiiite är du snäll! För både din och min skull.
 
 
Marie
2014-06-30 @ 14:04:26
URL: http://pimasu.wordpress.com

Men stackars lilla gumman <3 Tur att allt gick bra ändå!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0