Fobier..

Har precis tagit en dusch, och när jag duschat klart så kom jag på en sak som jag skulle skriva här.
Om vad jag har fobi för, för det är tyvärr några stycken.

Något som jag har alltid har haft fobi för är höjder.
Ända sen jag var liten så kunde jag knappt sitta på min pappas axlar utan att jag blev livrädd och börja skrika.
Så höjder är verkligen ingenting för mig .. När jag går på stan nu tillexempel så måste jag hålla båda händerna i rulltrappans sidor, annars så får jag världens höjdskräck och är rädd att rulltrappan ska braka ihop. Eller att jag skulle trilla baklänges och dö.

En annan fobi jag har är spindlar. Sjukt läskiga små kryp är det, och tänk om deras läskiga äckliga små ben skulle få för sig att krypa på mig. Usch, det får mig att tänka på den gången jag och min familj var i Jönköping. Vi skulle åka hem ifrån A6 och jag och min storasyster sätter och längst bak i våran minibuss som vi hade då. När vi sitter där och bilen precis har börjat rulla så ser vi en stor och lurvig spindel krypa upp från golvet och upp i sätet. Vi börjar skrika, men ingen bryr i bilen bryr sig för dom tänkte att det säkert bara var en liten pyttespindel. Men när vi tillslut fått dom till att stanna och ta bort den, så förstod dom att vi faktiskt var seriösa. När spindeln började krypa på min systers ben så blev det rysningar i hela kroppen. Det var tur att det inte var på mina ben, bläää.
Spindlar kommer jag ALDRIG att tycka om. BLÄ !!

Och nu till varför jag kom på detta i duschen... Något som jag tycker är sjukt äckligt, vilket jag egentligen inte borde tycka, är när jag kommer ut ifrån duschen och har blöt kropp och hår. Det är nog det värsta som finns. Blöt kropp som man ska linda in i en handduk eller badrock, och sedan ta på sig kläder. Fattar egentligen inte varför jag inte gillar detta, men bara tanken på att tänka på blött hår får mig att få rysningar. Så jag sätter alltid upp mitt hår i en turban och sitter med den så länge jag bara kan, tills det har självtorkat så bra som möjligt.
Så tyvärr, gillar jag inte att duscha. Vilket skulle vara väldigt äckligt om jag inte skulle duscha, men man är ju illa tvungen till det. Vem vill gå runt och lukta äckligt liksom?

Jag är också mörkrädd, sjukt mörkrädd. När jag är ute och går alldeles själv så måste jag gå och vända mig om för varje steg jag tar så att jag är helt säker på att ingen går efter mig. Även när jag ligger på mitt rum och försöker sova, så måste jag ibland tända lampan för att vara helt säker på att ingen står i mitt rum och kollar på mig när jag sover.
Så att lämna mig ensam i ett kolsvart rum skulle jag nog dö av. Uusch..

Det är mina fobier... Har du fobi för någonting?


Längst upp där skulle jag ALDRIG klara av att vara för min höjdskräck.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0