Barnvakt

Jag är helt slut just nu. Det tar på krafterna att vara barnvakt åt en liten skitunge.
Eller inte!

Idag så har jag jobbat i fyra timmar ( 8 - 12 ) för att göra något så roligt som att plocka bort all utgående mediaartiklar. Kan ju säga såhär då va, att det var minst 2 000 saker kom vi fram till!
8 vagnar fulla med filmer och dataspel. Och än är vi inte klara!

Sen så tog jag bussen ut till Skultorp för att hämta skruttfian. Hade lovat mamma och pappa att ta hand om henne idag, för Annie skulle åka till Jönköping på nyårsläger och mamma och pappa lyxade till det med att åka på en Cinderella-kryssning!

Och när jag hämtade henne åt vi lite mat och sen åkte vi in till stan, och sen dess ( från klockan 14.00 ) så har vi gått på stan. Kom hem till mig vid 18.30 ungefär med några påsar var.
Jag köpte mig nyårskläder och den välbehövliga linsvätskan.
Nellie shoppade för sina julklappspengar, och kom hem med en skjorta, brevpapper, sjal, en Hello-Kitty-tunika och julklapp till mamma. Hennes julklapp var trasig, så dom fick vi lämna tillbaka. Så hon köpte något annat fint istället :)

Myste till det nyss med äggmackor och te. Har även lekt lite "kurragömma" eller vad man ska kalla det.
En gömmer Svea, undertiden som den andra snurrar runt på golvet och blundar. Sen så ska den leta efter vart Svea är någonstans.
Ja, har jag sagt att Nellie är 9 år? :) Haha!

Nu ska vi leka lite till, innan mamma och pappa kommer hit vid 9.
Puss på er.


Nellie har sin nya sjal och Hello-Kittytunika på sig.
Den gråa tröjan som jag har på mig fyndade jag på GinaTricot´s rea för 79.50 :- härromdagen.


Nellie visar stolt upp sin nya flanellskjorta som hon köpte på rea på Åhlens. 99 :- istället för 199:-
Tobias
2009-12-29 @ 23:40:13
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Nemen där ser man, men kanske råkar se dig på stan imorgon;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0